Vakantie bis

Nu alle 92 wasjes zijn gedraaid, de caravan is uitgesopt en de poezen extra zijn geknuffeld om het weer goed te maken, kunnen we rustig zitten om nog even wat te mijmeren. Over wat de afgelopen vakantie ons bracht bijvoorbeeld of over de frisse plannen die we maakten voor het komende jaar. Want u benutte uw verblijf op die idyllische Franse camping aan dat traag meanderende riviertje toch ook om bruisende ideeën te laten opborrelen en nieuwe projecten te bedenken? Niet, zegt u? Zal ik u eens een geheimpje verklappen:  ik heb mijn tijd ook beter besteed.

Twee dagen kostte het me om los te komen van vaste patronen, immer wachtende klussen en de sociale stoormedia. Met excuses aan mijn gezinsleden die dit met chagrijn en slecht humeur moesten ondergaan. Maar daarna was de knop om en dompelde ik mij moeiteloos onder in de geschiedenissen van middeleeuwse ruïnes en liet ik mij meeslepen in de belevingswereld van een pretpark. Ik verbaasde me over de uitzinnige bouwwerken van een idiote Beierse koning en sprong dagelijks in een heerlijk meertje om zwemmend wakker te worden. De plannen die we maakten, reikten niet verder dan de volgende dag en de taken die we verdeelden, beperkten zich tot verse broodjes halen en de afwas doen. Kortom: ik vierde vakantie. Slechts een keer heb ik mijn mailbox gecheckt en de nieuwsberichten erop nageslagen om vervolgens de laptop weer snel dicht te klappen en terug te keren naar het vakantiegevoel.

Spijtig namen mijn gezinsleden en ik na drie weken afscheid van de vakantieplek om terug te keren naar huis; gewoonlijk het minst leuke deel van de hele onderneming. Maar eenmaal thuis verbaas ik me over de snelheid waarmee we onze dagelijkse zaakjes hervatten, alsof we niet zijn weggeweest. Na twee dagen eten we gewoon weer aardappels en bloemkool, zitten we als vanouds op de bank met de laptop op schoot en zijn de stapeltjes nog op te ruimen boeken en tijdschriften en de almaar toenemende collectie opladers de laatste zichtbare overblijfselen van de vakantie.

Maar gelukkig hebben we de foto’s nog! Ik moet alleen nog uitzoeken welke van de 600 foto’s ik laat afdrukken in een fotoboek. Dat moet ik trouwens ook nog doen met de foto’s van de vorige vakantie. Genoeg materiaal dus om me nog een poosje mee te vermaken. Als ik daar nou eens een leuk project van ga maken voor de komende winter…IMG_4406a

Geef een reactie

