Dagelijks leven

Dacht ik als beginnende blogger nog wel terug te kunnen vallen op de huis-, tuin- en keukenverhalen, kom ik toch weer bedrogen uit.

Meeslepend is mijn leven de laatste weken allerminst. Het zal ongetwijfeld te wijten zijn aan een gebrek aan creativiteit dat ik uit mijn dagelijkse bezigheden geen humoristisch, beschouwend dan wel spannend verhaal weet te destilleren.

mamboNeem nou zo’n dag als gisteren: kinderen naar school brengen, e-mails lezen en beantwoorden, een sollicitatiebrief versturen, kletsen met een andere moeder op het schoolplein, boodschappen doen. Dan heb je het wel gehad hoor. Veel verder dan een opsomming kom ik niet.

Teer puntje bij die beoogde huis- tuin- en keukenverhalen is de privacy van mijn huisgenoten. Zij hebben niet gevraagd om de openbaarmaking van hun aandeel in mijn leven, en zouden bij al te veel openhartigheid wel eens hun onvoorwaardelijke steun kunnen staken.

Hier geen verslag dus van geestige discussies met of tussen mijn twee zonen, eventueel bijzondere gewoonten van mijn man die de moeite van het vermelden waard zijn of belevenissen uit het gezinsleven van alledag die, opgetekend door mij, iets toevoegen aan die 100 duizenden andere verhalen die er al zijn over evenzoveel gezinnen.

Welk verhaal brengt mij dan tot die tweehonderd woorden?

  1. Miss een verhaal die je van de moeders hebt gehoord op het schoolplein? Er moet vast een manier zijn om hun privacy te waarborgen 🙂

Geef een reactie

