Spijt

escapeVan overmoed naar lichte spijt is maar een kleine stap. Dat is vaak de consequentie van het ondoordachte doen.

Op deze wijsheid ben ik een week na het openen van dit blogaccount aanbeland. Want ik had mij niet gerealiseerd dat het onderhouden van een blog veel tijd kost. En dan gaat het nog niet eens over de tijd die je aan het schrijven zelf besteed. Als beginnende blogger heb ik namelijk de blogs van anderen ontdekt, zodat ik deze week aardig wat uurtjes bezig ben geweest met het lezen daarvan.

Even verder met die gevoelens van spijt. Waarom dit blog begonnen, temidden van al die andere verhalen die dagelijks verschijnen? Heeft een mens überhaupt nog wel tijd om al die stukjes te lezen? Of bevindt zich onder deze lezers een groep followers die, net als ik, wordt afgeleid door al deze berichten?

Oké, oké, fout onderwerp, verkeerde strategie, die gaat je niet aan deze krabbels binden. Voor mij betekent het dat ik terug zal moeten keren naar overmoed, zodat dit blog geen vroegtijdige dood sterft. Wellicht moet ik voor leuke stukjes gewoon dicht bij huis blijven. Liggen die leuke verhalen daar gewoon voor het oprapen.

Geef een reactie

